Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 3 mars, 2010

Hahaha de här måste ju få ett eget inlägg! Vriden roots-rap från Sydafrika, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Första låten jag hörde lät som ett skämt, men ju fler låtar jag lyssnar på desto mer övertygad blir jag att de har talang (om det inte är nåt slags konstruerat ‘publicitystunt’, men även då.. vem bryr sig egentligen).

Överlag bra produktion, snubben kan rappa på riktigt, tjejen är sjukt rolig (tankarna går åt M.I.A.) och rootsgrejen fungerar klockrent.. skönt avstamp från alla jävla tråkiga kvasi-hiphop-JayC-KanyeWest-sömnpiller-wäähh-AliciaKeys-whinerefräng-låtar från väst! Hoppas en gangsta-ordlista på Afrikaans (sydafrikanskt språk baserat på holländska) kanske kommer med i bookleten sen.

I like it!

Lyssnar här: Die Antwoord – Fish Paste

Och kolla på musikvideon.. Beatboy, beatboy haha! 😀

Read Full Post »

Brazilian Girls

Jag blir aldrig trött på den här låten, rullar ofta här på kvällarna.

Read Full Post »

Utdrag ur dikt

”On a sunny brae alone I lay
One summer afternoon;
It was the marriage-time of May,
With her young lover, June.

From her mother’s heart seemed loath to part
That queen of bridal charms,
But her father smiled on the fairest child
He ever held in his arms.

The trees did wave their plumy crests,
The glad birds carolled clear;
And I, of all the wedding guests,
Was only sullen there!

There was not one, but wished to shun
My aspect void of cheer;
The very gray rocks, looking on,
Asked, ”What do you here?”

And I could utter no reply;
In sooth, I did not know
Why I had brought a clouded eye
To greet the general glow…”

– Emily Bronte

Read Full Post »

Just nu har jag tre projekt på gång. Främst så är det POPGUNS, ett coverband jag startade med Emil Hallenfors Edelönn. Kika in på http://www.popguns.se . Sen har jag också ett coverprojekt med medlemmar från f.d. Sunday Morning, ett funkband med fullt blås som är tänkt att kunna leverera en tajt, svängig show för företag och liknande. Rep är i fullgång och det börjar låta riktigt, riktigt bra!

Elbasen får värmas upp ibland också, rycker in som backup-basist med Matador när jag behövs! Mitt gamla coverband Addmay finns fortfarande kvar även om vi inte spelar så mycket längre, på grund av att medlemmarna är utspridda över hela landet. Jag är ganska säker på att det blir nån reunion ganska snart.. det hänger i luften! 🙂

Vad händer annars på musikscenen i stan? Well.. jag tycker ni alla ska börja gå på SWEAT till att börja med (bästa houseklubben och roligaste utekvällarna i Lkpgcity), men sen finns ju också popklubbarna John Doe och Din Mamma! Och inte att förglömma, FUNKIT spelar ungefär en gång i månaden på HG. Riktigt skön musik med sköna, glada människor!

Jag har börjat skriva lite egna prylar mer seriöst nu med.. men det är hemligt än så länge.

To be continued..!

Read Full Post »

Träning, update

Har äntligen kommit igång med träningen igen efter en längre tids förkylning och sjukdom. Målet är, liksom för många andra, to get ripped till beachen 2010. Har en ganska bra grund nu, ”magrutor” och grundstyrka finns men den riktiga massan saknas. En stor dos jävlaranamma och lite Rage (sjukt bra träningstillskott) så borde jag hamna ganska nära i slutet av juni.

För ytterligare ett järngrepp om diciplinen så kommer jag veckovis lägga upp en översiktlig träningsdagbok.

Så here goes v.9

Måndag: Bröst, triceps, mage

Tisdag: Rygg, biceps

Onsdag: Spinning

Torsdag (imorgon): Vila

Lägger upp mer information om övningar sen kanske. Tanken är att köra en rullande schema med fokus på styrka och att variera intensiteten nu ett tag. Dag1 Bröst, triceps Dag2 Rygg, biceps Dag3 Kondition/Ben, Dag4 Vila .. Kör så ett par veckor för att se hur kroppen reagerar.

Read Full Post »

Helgen

I helgen drar vi till flamman! Ska äntligen få se Bergman i sitt esse..!

Read Full Post »