Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 5 mars, 2010

Dags för ett vanligt, default blogginlägg! Yeaaiij ^^

Ganska seg dag, gick upp ganska sent runt 10 för att dra till affären. UNDERBART väder, men lite halvjobbigt underlag att cykla på. . speciellt då när bromsarna på cykeln jag lånat av Dennis inte fungerar riktigt som de ska. Bara att tacka och ta emot när pulsen höjs lite på vägen till något så banalt som Hemköp i Ryd. Vardagsspänning for the win!

Dagen fortsatte lugnt fram tills kl 15 då jag mötte upp Anu för att kötta lite på gymmet. Hon tränade ben och jag provkörde bröst,triceps (första gången på länge jag provar en cykel där jag tränar samma muskelgrupper två gånger/vecka) och det gick helt ok! Vi möttes upp sen och körde mage tillsammans. Först ”blowjobmaskinen” och sen snea alternerande crunches med viktskiva. Anu körde på bra och ökade bra i maskinen! Jag hade mest ont från i mån&tisdags.. skam den som ger sig! Bra att låta kroppen lida igenom det hela för att ‘anpassa sig’ (fel uttryck egentligen) för jobbigare tider. Vila får jag gott om ändå.

Reviderat träningsupplägg: Dag1 (Bröst, triceps) Dag2 (Rygg,biceps,mage) Dag3 Vila Dag4 (Ben/Kondition) Dag5 (Vila) repeat

I den här cykeln förskjuts passen över träningsveckorna. Hela cykeln är klar efter 35 dagar (Båda 5 och 7 är primtal så 5*7=35) eller 5 veckor. Efter det kommer jag prova ett nytt upplägg för att inte stagnera.

Nog om träning!

Ikväll blev det lite middag i Ryd 🙂 väldigt mysigt.. med en kass skräckfilm också! Perfekt! Något skruvat fint i att sitta under en filt med en flicka som blir helt traumatiserad av världens mest uppenbara slut. Leka psykolog efteråt, kika under säng och garderob osv.. All fine!

Sitter hemma nu och dricker lite kaffe, nöjd med dagen och spänd av förväntan inför imorgon! Först blir det funkrep på förmiddagen och sen Indieallsång-utekväll på flamman! Samtidigt vill jag jättegärna hälsa på Antero som fyllde 25 i veckan! Hurra! Dave the Daveulator ska närvara där också, vi måste.. måste sammanstråla på något sätt! Emelie är hemma OCH just det.. glömde nämna att jag träffade Hampus Tengelin på gymmet 🙂 Får vi med honom imorgon kan vi nästan kalla det en klassreunion! Kimberley är iaf spikad till flamman.. nu gäller det bara att vässa övertalningsförmågan för de andra. Jag kämpar mot Orup på HG.. han är vass. Det kan bli blodigt det här!

Nää, I’m off.. kaffet kallnar!

Read Full Post »